< Alle onderwerpen

Ik krijg een melding over mijn webruimte dat deze vol is. Wat te doen?

Wij sturen automatiseerde standaard systeem- of gepersonaliseerde e-mailberichten wanneer uw hostingaccount diskspace of bandwith teveel heeft gebruikt en deze wordt gestuurd naar uw opgegeven e-mailadres. In veel gevallen blijft uw site actief, alleen de kans is dat u geen e-mailberichten meer kan versturen en ontvangen.

Een geautomatiseerde standaard systeembericht van ons (Solutions4Hosting) ziet er zo uit (of een gepersonaliseerde e-mailbericht sturen we met aanhef en uw naam en meer gedetailleerde informatie over uw verbruik en wat de mogelijkheden zijn voor u):

Geautomatiseerde systeembericht
Voorbeeld van legitieme geautomatiseerde standaard systeembericht wanneer webruimte en/of dataverkeer wordt overschreden van hostingaccount.

Spamberichten

Er zijn redelijk veel spammers die e-mails sturen over dat u uw webruimte/mailruimte vol is bij uw hostingprovider. Spammers proberen de e-mailbericht na te bootsen met huisstijl. Wij kunnen u klem aanraden dat dit spam is.

Twijfelt u aan de echtheid van een e-mailbericht dat u hebt ontvangen? Neemt u gerust contact met ons opnemen via info@solutions4hosting.nl. Wij kijken voor u de spamfilter na en stellen eventueel de spamfilters iets strenger. Dit biedt echter geen garantie dat u geen spamberichten meer ontvangt.

Het is altijd mogelijk om voor een Hosted Spamfilter te gaan. Informeer bij ons naar de antispam mogelijkheden op info@solutions4hosting.nl.

Webruimte & Mailruimte

Bij Solutions4Hosting is uw webruimte gelijk aan mailruimte. U bent zelf verantwoordelijk voor uw webruimte/mailruimte om te controleren in uw DirectAdmin van uw hostingaccount.

  • Wanneer u e-mailprotocol IMAP gebruikt blijft de e-mailberichten op uw webruimte staan. Dit is handig als u op meerdere locaties zit en dat uw e-mailaccount op meerdere devices staat ingesteld en/of dat u uw e-mailaccounts deelt met uw collega’s. U heeft ook meteen een back-up van uw berichten.
  • Wanneer u e-mailprotocol POP gebruikt download u de e-mailberichten van de mailserver af naar uw PC/laptop. Dit betekent dat de mailberichten niet meer op de webruimte staat en dat u ook geen back-up heeft van uw e-mailberichten. Deze wordt lokaal opgeslagen op uw computer of laptop. U bent eindverantwoordelijk om back-ups te maken over uw computer of laptop tegen systeemcrash, virussen, gijzelsoftware (technische term: ransomeware) en/of diefstal.
  • Lees meer het verschil tussen IMAP en POP (artikel)

Wat kunt u verder zelf doen?

  • Controleer regelmatig uw webruimte van uw hostingaccount (alleen als u IMAP gebruikt). U logt in op uw hostingaccount van DirectAdmin. U kunt oude mails opschonen als uw diskspace bijna vol is.
  • Uitbreiden naar een groter hostingpakket. Dit kunt u simpel aangeven via e-mail aan ons. U stuurt een bericht naar info@solutions4hosting.nl en vermeld uw de link naar uw website, hostingaccount-id en uw debiteurnummer (of naam van uw website) en kies op www.solutions4hosting.nl/hosting welk hostingpakket u wilt. Bijvoorbeeld Plus-hostingpakket.
  • Externe mailpartij afnemen, zoals een Microsoft Office 365 abonnement (Business Standard en Exchange Online Plan). U kunt bij ons Office 365 afnemen (informeer bij ons naar de mogelijkheden/voorwaarden op info@solutions4hosting.nl) of u kunt rechtstreeks afnemen bij Microsoft zelf. Alle e-mailverkeer loopt via de mailservers van Microsoft nadat alles is geconfigureerd in DNS (in DirectAdmin van uw hostingaccount) en in de beheerdersgedeelte van Office 365. Let wel op dat u betaald per e-mailuser per maand (per e-mailbox). E-mail aliassen aanmaken zijn gratis. Er zijn handleidingen te vinden op internet hoe u zelf Office 365 kunt configureren. Uiteraard kunnen wij dit ook voor u doen, als u klant bent bij ons.

Helpdesk

Mochten er nog vragen zijn, neemt u gerust contact met ons op: info@solutions4hosting.nl.

Was dit artikel behulpzaam?

Inhoudsopgave