Kennisbank | Solutions4Hosting

Handleidingen, veelgestelde vragen en overige informatie

  • Home
  • Contact
  • Bedrijfswebsite
upArrow

[WordPress] Ik kan niet meer inloggen via wp-admin.

 1 mei 2017   CMS, Handleidingen, Technische informatie

Een zelfstandig verkorte artikel.

Help! Mijn WordPress beheerdersaccount in de back-end is niet bereikbaar door een update!

Wij lezen geregeld op fora’s van WordPress gebruikers dat hun beheerdersaccount in de back-end niet meer bereikbaar is.
Het komt ook vaak voor na het activeren of updaten van een plugin of WordPress of door het thema (of door het vroegtijd afbreken van de update installatie proces van een plugin, WordPress of thema).

Het komt ook voor dat niet alleen de beheerdersaccount in de back-end onbereikbaar is maar zelfs heel de website. En die wilt u zo snel mogelijk weer online beschikbaar hebben voor uw bezoekers!
Nu kunt u ons e-mailen en inhuren zodat u zeker weet dat de website professioneel herstelt wordt, maar wij hebben hier enkele veel voorkomende problemen en oplossingen voor als u de website zelf wilt herstellen.

1# Als uw beheerdersaccount in de back-end niet meer bereikbaar is na het activeren van een plugin: WSOD

Plugins worden door ontwikkelaars (developers) gemaakt en niet iedereen is ervaren of op de hoogte van de nieuwste WordPress hooks. Daardoor wil het nog wel eens gebeuren dat uw beheerdersaccount in de back-end niet meer functioneert. Van het ene op het andere moment ziet u een wit scherm als pagina en kunt u niets meer doen, ook genoemde White Screen Of Death (WSOD) bij WordPress. Tenminste zo lijkt het! U wilt de plugin deactiveren wat niet meer lijkt te gaan.

De een mogelijke oplossing: Neem een FTP editor zoals Filezilla en ga daarmee naar de map plugins (wp-content > plugins) waar u de laats geactiveerde plugin hernoemd. Het hernoemen zorgt ervoor dat de plugin vanzelf gedeactiveerd wordt.

Wij hebben hierover een artikel gemaakt, Oplossen van WSOD WordPress (vroegtijdig afbreken tijdens software update installatie proces of corrupte plugins): https://kb.solutions4hosting.nl/oplossing-voor-wsod-witte-scherm-wordpress/

#2 Als uw beheerdersaccount in de back-end niet meer werkt na een WordPress update via uwwebsite.nl/wp-admin/ of dat u wordt omgeleid wanneer u wilt inloggen via uwwebsite.nl/wp-login.php en u krijgt een wit scherm.

Belangrijk: maak eerst een volledige data backup voordat u aan het updaten gaat!!

Het komt vaak voor dat WordPress geüpdatet wordt en uw beheerdersaccount in de back-end niet meer bereikbaar is, dit kan door een botsende/corrupte plugin komen die de nieuwste update van WordPress niet kan verwerken maar vaak genoeg komt het doordat WordPress niet goed of volledig wordt geüpdatet. Dan mist er een stukje code of een php file en doet uw beheerdersaccount in de back-end het niet.

De mogelijke oplossing: Neem een FTP editor zoals Filezilla en plaats de bestanden opnieuw maar dan handmatig op de server. U update de volgende bestanden: wp-admin, wp-includes en de root files waarbij je de wp-config en de themes + plugin mappen niet overschrijft. Zie ook de onderstaande afbeelding voor het vernieuwen van WordPress, en belangrijker nog: het bewaren van de juiste bestanden.

Werkt uw website na het handmatig inzetten van de bestanden nog niet? Dan kan het beter zijn om de oude versie van WordPress terug te zetten.

Wat u ziet in uw FTP editor

De bestanden die u niet mag vervangen zijn rood gemarkeerd op de onderstaande afbeelding.

Dit zijn belangrijke bestanden:

De wp-content map zitten namelijk uw plugins en uw thema’s en media bestanden (afbeeldingen). Mocht u dan een thema gebruiken die bijgewerkt is door een vormgever is het natuurlijk niet prettig als die overschreven wordt.

Ook de wp-config.php moet u bewaren. Daar zitten uw gegevens in om connectie te maken met de MySQL-database.

En de Htaccess is belangrijk, daar zit de uw permalink structuur in.

Deze bestanden niet verwijderen

Deze rode geselecteerde bestanden niet verwijderen van WordPress.

Gerelateerde artikel(en):

Oplossen van van melding “error establishing a database connection”: https://kb.solutions4hosting.nl/oplossen-error-establishing-a-database-connection/
TIP!  Mijn website is gehackt! Wat nu!?: https://kb.solutions4hosting.nl/mijn-website-is-gehackt-wat-nu/
All-in-one oplossingen voor WordPress problemen: https://kb.solutions4hosting.nl/all-in-one-oplossingen-voor-wordpress-problemen/
TIP! Help! Mijn gebruikersnaam of wachtwoord werken niet meer!: https://kb.solutions4hosting.nl/gebruikersnaam-enof-wachtwoord-werken-niet-meer/ 

 

Helpdesk

Komt u ergens niet uit en heeft u hulp nodig of heeft u vragen? Neemt u gerust contact met ons op per e-mail (info@solutions4hosting.nl). Wij helpen u graag verder!

<< Domeinnaam verhuizen naar Solutions4Hosting All-in-one oplossingen voor WordPress problemen. >>

Recente artikelen

  • [DNS] Wat is een DKIM record?
  • [DNS] Wat is een DMARC record?
  • HTTP Headers toevoegen aan mijn/een WordPress-site
  • Wat zijn HTTP Headers?
  • Gebruikersnaam aanpassen van WordPress.
  • Waar kan ik mijn spamfilters beheren?
  • Diensten verhuizen naar Solutions4Hosting
  • Bijwerken mislukt WordPress en/of plugins.
  • Verschil tussen WordPress.org en WordPress.com
  • Gebruikersnaam en/of wachtwoord werken niet meer
  • Troubleshooting met contactformulieren [WordPress]
  • Tips om WordPress website te versnellen.
  • Backup-of verhuisoplossingen voor WordPress
  • Domeinnaam verhuizen naar Solutions4Hosting
  • Mijn huidige webhoster verstrekt geen verhuistoken
  • Hoe maak ik een back-up met DirectAdmin?
  • Wat zijn de inkomende en uitgaande server? [E-mail]
  • Wat is Social Engineering precies?
  • FTP profiel aanmaken en FTP gebruiken
  • E-mail instellen in Outlook of mailserver aanpassen na verhuizing [Office Outlook]
  • WordPress met een SSL certificaat (forceren)
  • Wat is ‘Mixed Content’ precies?
  • Mijn website is gehackt!! Wat nu?!
  • Hoe gebruik ik webmail?
  • Ik heb een vraag of een probleem
  • WordPress 5: Gutenberg of Classic Editor gebruiken?
  • WordPress 5 en Gutenberg
  • Ik krijg een melding over mijn webruimte dat deze vol is. Wat te doen?
  • Joomla website verhuizen
  • WordPress en AVG/GDPR: Wat moet u weten?

Postadres

BRSR
P.J Oudweg 4
1314 CH Almere

Contact

Wij zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar via e-mail. Wij doen ons best om uw e-mail zo snel mogelijk te beantwoorden.

Per e-mail
Support: info@solutions4hosting.nl
Misbruik melden: info@solutions4hosting.nl

Telefonisch contact
Om onze dienstverlening zo goedkoop mogelijk te maken, bieden wij geen telefonische ondersteuning. Mocht u met vragen zitten en komen we er per e-mail niet uit, dan kunnen wij telefonisch contact met u opnemen.

Volg ons
Solutions4Hosting on Facebook Solutions4Hosting on Twitter Solutions4Hosting on InstagramSolutions4Hosting on LinkedIn

Welkom bij Kennisbank | Solutions4Hosting

Sommige hostingproviders zien ondersteuning als een last en gaan op zoek naar de inperking hiervan. Wij gaan juist op zoek naar maximale ondersteuning en zullen u helpen waar mogelijk. U vindt hier de meest veelgestelde vragen en antwoorden.

Heeft u zelf een vraag die hier niet te vinden is, neemt u gerust contact met ons op via info@solutions4hosting.nl.

Wij helpen u graag!

Met vriendelijke groet,
Solutions4Hosting Team

Algemene informatie

Algemene voorwaarden
Privacyverklaring
Klantenpaneel

KvK: 57801185
BTW: NL002175324B55
Solutions4Hosting is onderdeel van BRSR

Klant webmail

Webmail NAOMI
Webmail ESTHER

© 2017-2020 Kennisbank | Solutions4Hosting Designed by Solutions4Hosting