Troubleshooting met contactformulieren [WordPress]

  CMS, E-mail, Handleidingen

WordPress

 

Met gebruik van contactformulieren zijn er nu problemen en is op script gerelateerd en is eenvoudig op te lossen door gebruik te maken van een WordPress plug-in: WP Mail Bank SMTP.

Wij hebben een troubleshooting visuele handleiding gemaakt om dit probleem op te lossen. U gebruikt een contactformulier WordPress plug-in op uw website. Bijvoorbeeld WordPress contactformulier plug-in: Contact Form 7.

Gebruik uw e-mailadres

Maak een nieuw e-mailaccount aan in uw hostingaccount / controle paneel die u voor WP Mail Bank SMTP gebruikt.

Tijdens het instellen van WP Mail Bank SMTP gebruikt u het emailadres, bijvoorbeeld info@uwdomein.nl.

Handleiding

Login op uw WordPress website: http://www.uwwebsite.nl/wp-admin/ of als u een SSL certificaat gebruikt: https://www.uwwebsite.nl/wp-admin/

Vul vervolgens uw gegevens in om in te loggen in de back-end van uw WordPress website.

U bent nu in de backend van uw WordPress website ingelogd. Hier kan u uw media, teksten en plug- ins toevoegen aan uw website als beheerder. Er komen hier ook update notificaties te staan voor WordPress Core en plug-ins.

U gaat in het Dashboard naar “Plug-ins”.

Plug-in installeren: WP Bank Mail.

Screenshot 1


Stap 1 (screenshot 1): U gaat in uw dashboard in de backend en dan Plugins – > Nieuwe plugin en in het zoekveld typt u naar “WP Mail Bank”

Screenshot 2


Stap 2 (screenshot 2): U kiest “Mail Bank – PHP Mail & SMTP Plugin”. Download en installer deze plug-in.
Let op in het tweede screenshot is de plugin al geactiveerd, in deze demo website.

WP Mail Bank plug-in instellen.

Onder het kopje “Mail Bank” klikt u vervolgens op “E-mail instellingen”. U komt dan op het volgende scherm terecht:

E-mail instellingen – Basis informatie

Stap 1: Bij ‘Afzender naam configuratie’ zet u op deze “Vervangen” (gebruikt u meerdere e-mailadressen voor “Aan” of “Van”, zet deze functie dan op ‘Vervangen’ en u laat dit veld leeg).
Stap 2: Bij ‘Afzender naam’ typt u de naam van uw website of naam of beide in.
Stap 3: Bij ‘Afzender e-mail configuratie’ zet u op deze “Vervangen”.
Stap 4: Bij ‘Afzender e-mail’, u laat dit veld leeg en u drukt rechtsonder op ‘Volgende stap’ en u krijgt nu de volgende scherm te zien:

E-mail instellingen – Account instellingen

Stap 5: U ziet bij ‘E-mailadres’ een default e-mailadres die u ook heeft gemaakt met het aanmaken van WordPress, dit e-mailadres laat u staan.
Stap 6: Kies voor ‘Verstuur email met SMTP’.
Stap 7: U typt nu de SMTP Host (uitgaande email) in. Maak gebruik van onze beveiligde mailserver. Om dit te controleren typt u in het adresbalk (nieuw tabblad) https://naam.domeinextensie:2222 van uw controle paneel. Wij hebben twee servernamen: esther.m31.nl en naomi.m31.nl.
Stap 8: Kies voor Gebruik TLS-versleuteling.
Stap 9: Typ bij de SMTP Poort: 587 als poortnummer.
Stap 10: U kiest voor bij de Authenticatie voor ‘Login’.
Stap 11: U typt bij de gebruikersnaam: info@naam.domeinextensie
Stap 12: Typ uw wachtwoord in.
Stap 13: Optioneel: Nadat u op de Volgende stap-knop drukt wordt er een test e-mailbericht verstuurd dat de test goed is gegaan als default staat deze al aangevinkt. Wilt u dit niet, dan kunt u dit uitvinken. Wij adviseren de test e-mailbericht wel zo laten staan.
Stap 14: Om de ‘Account instellingen’ te voltooien, klikt u op de ‘Volgende stap’.

U krijgt de volgende scherm te zien.

E-mail instellingen – Bevestigen

Stap 15: U ziet een log van een aangemaakte test e-mailbericht. Open uw e-mailprogramma en controleer of u een e-mailbericht heeft ontvangen op info@uwwebsite.nl.
Stap 16: Druk op ‘Instellingen Opslaan’. Alle gegevens in WP Mail Bank zijn nu opgeslagen. Tot slot (zie stap 17)
Stap 17: Stuur een test e-mailbericht via het contactformulier op uw website. Open uw e- mailprogramma en u heeft een test emailbericht ontvangen.

Helpdesk

Komt u ergens niet uit en heeft u hulp nodig of heeft u vragen? Neemt u gerust contact met ons op per e-mail (info@solutions4hosting.nl). Wij helpen u graag verder!