Troubleshooting met contactformulieren [WordPress]

  CMS, E-mail, Handleidingen

WordPress

Dit artikel wordt z.s.m. bijgewerkt met nieuwe visuele afbeeldingen van plugin.

Met gebruik van contactformulieren zijn er nu problemen en is op script gerelateerd en is eenvoudig op te lossen door gebruik te maken van een WordPress plug-in: WP Mail Bank SMTP.

Wij hebben een troubleshooting visuele handleiding gemaakt om dit probleem op te lossen. U gebruikt een contactformulier WordPress plug-in op uw website. Bijvoorbeeld WordPress contactformulier plug-in: Contact Form 7.

Gebruik uw e-mailadres

Maak een nieuw e-mailaccount aan in uw hostingaccount / controle paneel die u voor WP Mail Bank SMTP gebruikt.

Tijdens het instellen van WP Mail Bank SMTP gebruikt u het emailadres, bijvoorbeeld info@uwwebsite.tld.

Handleiding

Login op uw WordPress website

Vul vervolgens uw gegevens in om in te loggen in de back-end van uw WordPress website.

U bent nu in de backend van uw WordPress website ingelogd. Hier kan u uw media, teksten en plug- ins toevoegen aan uw website als beheerder. Er komen hier ook update notificaties te staan voor WordPress Core en plug-ins.

U gaat in het Dashboard naar “Plug-ins”.

Plug-in installeren: WP Bank Mail.

Screenshot 1


Stap 1 (screenshot 1): U gaat in uw dashboard in de backend en dan Plugins – > Nieuwe plugin en in het zoekveld typt u naar “WP Mail Bank”

Screenshot 2


Stap 2 (screenshot 2): U kiest “Mail Bank – PHP Mail & SMTP Plugin”. Download en installer deze plug-in.
Let op in het tweede screenshot is de plugin al geactiveerd, in deze demo website.

WP Mail Bank plug-in instellen.

Onder het kopje “Mail Bank” klikt u vervolgens op “E-mail instellingen”. U komt dan op het volgende scherm terecht:

E-mail instellingen – Basis informatie

Stap 1: Bij ‘Afzender naam configuratie’ zet u op deze “Vervangen” (gebruikt u meerdere e-mailadressen voor “Aan” of “Van”, zet deze functie dan op ‘Vervangen’ en u laat dit veld leeg).
Stap 2: Bij ‘Afzender naam’ typt u de naam van uw website of naam of beide in.
Stap 3: Bij ‘Afzender e-mail configuratie’ zet u op deze “Vervangen”.
Stap 4: Bij ‘Afzender e-mail’, u laat dit veld leeg en u drukt rechtsonder op ‘Volgende stap’ en u krijgt nu de volgende scherm te zien:

E-mail instellingen – Account instellingen

Stap 5: U ziet bij ‘E-mailadres’, hier vult u nogmaals het e-mailadres in die u heeft ingesteld bij de ´Basis informatie´
Stap 6: Kies voor ‘Verstuur email met SMTP’.
Stap 7: U typt nu de SMTP Host (uitgaande email) in: informeer bij uw hostingprovider voor de e-mailinstellingen.
Voor onze klanten: Maak gebruik van onze beveiligde mailserver. Wij hebben twee servernamen: esther.m31.nl en naomi.m31.nl.
Stap 8: Kies voor Gebruik TLS-versleuteling.
Stap 9: Typ bij de SMTP Poort: 587 als poortnummer.
Stap 10: U kiest voor bij de Authenticatie voor ‘Login’.
Stap 11: U typt bij de gebruikersnaam: info@naam.tld
Stap 12: Typ uw wachtwoord in.
Stap 13: Optioneel: Nadat u op de Volgende stap-knop drukt wordt er een test e-mailbericht verstuurd dat de test goed is gegaan als default staat deze al aangevinkt. Wilt u dit niet, dan kunt u dit uitvinken. Wij adviseren de test e-mailbericht wel zo laten staan.
Stap 14: Om de ‘Account instellingen’ te voltooien, klikt u op de ‘Volgende stap‘.

U krijgt de volgende scherm te zien.

E-mail instellingen – Bevestigen

Stap 15: U ziet een log van een aangemaakte test e-mailbericht. Open uw e-mailprogramma en controleer of u een e-mailbericht heeft ontvangen op info@uwwebsite.tld.
Stap 16: Druk op ‘Instellingen Opslaan’. Alle gegevens in WP Mail Bank zijn nu opgeslagen. Tot slot (zie stap 17)
Stap 17: Stuur een test e-mailbericht via het contactformulier op uw website. Open uw e- mailprogramma en u heeft een test emailbericht ontvangen.

Helpdesk

Komt u ergens niet uit en heeft u hulp nodig of heeft u vragen? Neemt u gerust contact met ons op per e-mail (info@solutions4hosting.nl). Wij helpen u graag verder!