Mijn huidige webhoster verstrekt geen verhuistoken

Home » Verhuizen » Mijn huidige webhoster verstrekt geen verhuistoken
Verhuizen Geen reacties

Wanneer uw huidige hostingprovider u geen verhuistoken wenst te verstrekken inzake uw .nl-domeinnaam, dan kunt u de volgende stappen ondernemen:

1) Authorisatie

Zoek eerst uit wat de verhuis/ophefprocedure bij uw huidige hostingprovider is (uw contract). Geef daar tijdig aan dat u de domeinnaam zal gaan verhuizen, dit moet gebeuren voordat u de verhuizing in gang zet. Vraag een altijd om een bevestiging van de verhuizing bij de oude/huidige hostingprovider

2) Verhuistoken (AUTH code)

Een .nl-domeinnaam kan alleen verhuisd worden als u het verhuistoken (AUTH code) ingeeft in het aanvraagformulier. Het token is een unieke code voor iedere .nl-domeinnaam. Deze code is bedoeld om de domeinnaam tegen ongewenste aanpassingen (zoals een verhuizing) te beschermen. Dde domeinnaamhouder zelf, dan wel de huidige/vorige provider heeft het token, of kan deze opvragen. De nieuwe host kan dit niet voor u doen. Een verhuistoken ziet er ongeveer zo uit: TRDZAPRS4H

3) Verhuizing starten en verhuisprocedure
  1. Indien zij direct bevestigen, verhuist de domeinnaam direct (binnen 3 uur is de domeinnaam dan over).
  2. Indien zij niets met dit bericht doen, verhuist de domeinnaam automatisch op de vijfde werkdag daarna. Ervaring leert dat hostproviders slechts in minder dan 5% van de gevallen meewerken. Daarom is het belangrijk dat u op tijd uw huidige provider op de hoogte brengt.
  3. Nadat u via het bestelformulier de verhuizing van uw .nl-domeinnaam heeft ingegeven, wordt de verhuizing van de domeinnaam bij de SIDN in gang gezet. Hiervoor heeft u dus uw verhuistoken nodig!
  4. Na het in gang zetten, wordt door de SIDN de vorige registrar (hostprovider) gevraagd de verhuizing te bevestigen. U heeft de oude provider als het goed is al aangegeven te willen verhuizen. Is dit niet het geval, wilt u hen hiervan dan direct op de hoogte stellen (anders zal het slechts onnodig vertragen).
4) Geen verhuistoken, dan de verhuizing escaleren.

Indien uw oude hostingprovider niet meewerkt en u dus geen token kan verkrijgen, dan kan de nieuwe hostprovider op uw verzoek de verhuizing escaleren. Hiervoor dienen wij uw identiteit vast te stellen. Na het vaststellen van uw identiteit wordt het verzoek nogmaals door de SIDN beoordeeld. Indien deze in behandeling wordt genomen, dan wordt uw oude hostingprovider (dringend) verzocht alsnog het verhuistoken af te geven. Vervolgens wordt de procedure als eerder hierboven vermeld vervolgt. Voor het escaleren van de verhuizing van uw .nl-domeinnaam kunt u contact met ons opnemen per e-mail (info@solutions4hosting.nl). Wij zullen dan een ‘escalatie formulier’ naar u toe sturen per e-mail. In geval van escalatie van uw domeinnaam adviseren wij altijd om de correspondentie tussen u en uw huidige provider mee te sturen.

 

Gerelateerde artikelen

Domeinnaam verhuizen naar Solutions4Hosting
Moeiteloos verhuizen naar Solutions4Hosting