< Alle onderwerpen

Ik weet mijn wachtwoord(en) niet meer. Wat nu?

Inleiding

Werkt het wachtwoord niet meer of u bent het wachtwoord kwijtgeraakt? Geen paniek, gelukkig zijn er oplossingen om dit zelf op te lossen of een een wachtwoord herstel verzoek bij ons aan te vragen.

Let op:

In het kader van AVG hanteren wij de volgende richtlijnen en werkprocedures om misbruik te voorkomen en ter verificatie:

  • Wij archiveren (en documenteren) geen wachtwoorden van onze klanten. Er vindt altijd een wachtwoord reset plaats.
  • Zonder een debiteurnummer, een e-mailadres dat bij ons bekend is (in ons systeem) en hostingaccount-id kan én zal Solutions4Hosting een wachtwoord herstel verzoek niet in behandeling nemen.
  • Bij twijfel en vermoeden van misbruik van een verzoek. nemen we contact met u/onze Klant op.
  • Het nieuwe of gewijzigde wachtwoord wordt in een separate e-mailbericht verstuurd aan u (in het kader van AVG) binnen dertig (30) minuten naar het e-mailadres dat bekend bij ons is. Dit e-mailbericht van ons is te herkennen aan hoge urgentie en een duidelijk e-mailonderwerp.

Inloggegevens: shared hosting & eCommerce

Bij het afnemen van een shared hosting of eCommerce webhostingpakket krijgt u toegang op het controle paneel DirectAdmin om uw hostingaccount te beheren. In uw welkomstmail (Onderwerp: Gegevens webhostingpakket) staan uw gebruikersnaam (hostingaccount-id) en het wachtwoord in en waarop uw website/webshop staat geplaatst en u logt in met de aangeleverde gegevens.

Werken uw inloggegevens niet of krijgt u een foutmelding dat u niet kan inloggen, neemt u dan gerust contact met ons op.

Aandachtspunten aan u – handmatige reset door Solutions4Hosting

  • Om misbruik te voorkomen en ter verificatie moet u uw debiteurnummer (deze vindt u terug op uw factuur) en het hostingaccount-id (dit is uw gebruikersnaam van DirectAdmin), een e-mailadres dat bij ons bekend is, mee versturen in uw e-mail aan ons support team naar info@solutions4hosting.nl.
  • Het nieuwe of gewijzigde wachtwoord wordt in een separate e-mailbericht verstuurd aan u (in het kader van AVG) binnen dertig (30) minuten naar het e-mailadres dat bekend bij ons is. Dit e-mailbericht is te herkennen aan hoge urgentie en een duidelijk e-mailonderwerp.

IMAP of POP E-mailaccounts: zelf wachtwoord van uw mailbox wijzigen (of liever onze extra ondersteuning vragen? Wij helpen u graag verder)

Weet u het wachtwoord niet (meer) van uw IMAP of POP e-mailaccount(s) of wilt u het wachtwoord wijzigen? U kunt dit zelf uitvoeren in het controle paneel van DirectAdmin.

Bij het afnemen van een shared hosting of eCommerce webhostingpakket krijgt u toegang op het controle paneel DirectAdmin om uw hostingaccount te beheren. In uw welkomstmail (Onderwerp: Gegevens webhostingpakket) staan uw gebruikersnaam (hostingaccount-id) en het wachtwoord in en waarop uw website/webshop staat geplaatst en u logt in met de aangeleverde gegevens.

Toch liever extra ondersteuning nodig? Wij kunnen dit voor u uitvoeren.

Aandachtspunten aan u – handmatige reset door Solutions4Hosting

  • Om misbruik te voorkomen en ter verificatie moet u uw debiteurnummer (deze vindt u terug op uw factuur) en het hostingaccount-id (dit is uw gebruikersnaam van DirectAdmin), een e-mailadres dat bij ons bekend is, mee versturen in uw e-mail aan ons support team naar info@solutions4hosting.nl.
  • Het nieuwe of gewijzigde wachtwoord wordt in een separate e-mailbericht verstuurd aan u (in het kader van AVG) binnen dertig (30) minuten naar het e-mailadres dat bekend bij ons is. Dit e-mailbericht is te herkennen aan hoge urgentie en een duidelijk e-mailonderwerp.

Let op, u moet op alle apparaten (laptop/pc/smartphone/tablet) zelf het nieuwe of gewijzigde wachtwoord aanpassen in uw e-mailprogramma en forceer het afsluiten van de e-mailapps/programma’s en start u na 30 seconden de e-mailapps/programma’s weer op. Hiermee verwijderd u de tijdelijke cache op uw apparaten.

Microsoft Office 365 (Exchange Online & Business) abonnementen

Indien u gebruikt maakt van Microsoft Office 365 Exchange Online (Business) abonnementen doet u het volgende:

Aandachtspunten aan u – handmatige reset door Solutions4Hosting

  • Om misbruik te voorkomen en ter verificatie moet u uw debiteurnummer (deze vindt u terug op uw factuur) en het hostingaccount-id (dit is uw gebruikersnaam van DirectAdmin), een e-mailadres dat bij ons bekend is, mee versturen in uw e-mail aan ons support team naar info@solutions4hosting.nl.
  • Het wachtwoord wordt in een separate e-mailbericht verstuurd aan u (in het kader van AVG) binnen dertig (30) minuten naar het e-mailadres dat bekend bij ons is. Dit e-mailbericht is te herkennen aan hoge urgentie en een duidelijk e-mailonderwerp.
  • Website inlogproblemen (WordPress)

    Wij hebben een uitgebreid artikel hierover geschreven. Klik op de onderstaande link naar het artikel:

    Gebruik passwordmanagers-apps

    Gebruik (password-) managers voor uw wachtwoorden. Op deze manier worden alle wachtwoorden veilig en zorgvuldig bewaard. Kijk voor meer informatie en uitgebreide uitleg over passwordmanagers op laatjeniethackmaken.nl van Daniël Verlaan (technisch journalist bij RTL Nederland).

    Let op, u bent zelf eindverantwoordelijk voor het opslaan van uw inloggegevens in de genoemde passwordmanagers-apps en voor het ontvangen en verwerken van onze geautomatiseerde e-mailberichten van uw wachtwoordreset verzoeken via e-mail. Het is belangrijk dat u uw inloggegevens zorgvuldig en veilig opbergt en voor uzelf bewaard.

    Was dit artikel behulpzaam?

    Inhoudsopgave