< Alle onderwerpen

POP en IMAP e-mailinstellingen en serverpoorten voor e-mailprogramma’s

Inleiding

Wij hebben in 2019 verbeteringen aan onze mailserver doorgevoerd zodat u en onze andere klanten gebruik kunnen maken van beveiligde verbinding voor email. De inkomende (POP of IMAP) en uitgaande (SMTP) mailserver waar u mee communiceert dient vanaf nu te bestaan uit de servernaam, waar uw website is geplaatst.

Weet u niet precies zeker welke servernaam moet gebruiken voor uw e-mailprogramma? Neemt u gerust contact met ons op info@solutions4hosting.nl. Wij helpen u graag!

Bij het afnemen van een shared webhostingpakket of een eCommerce hostingpakket heeft u alle benodigde informatie en inloggegevens ontvangen in uw mailbox. Niet ontvangen? Kijk in uw spamfolder of neemt u gerust contact met ons op.(*)

Wij raden u aan om gebruik te maken van IMAP zodat uw e-mailberichten bewaard blijft op de mailserver. U kunt dan op al uw computers, laptops, telefoons en tablets uw e-mails lezen, beantwoorden en synchroniseren.

Beveiligde mailomgeving (SSL/STARTTLS) – Aanbevolen

IMAP server: (*)
IMAP poort: 993

POP server: (*)
POP poort: 995

SMTP server: (*)
SMTP poort: 465
Authenicatie voor SMTP is vereist!

SSL: Aan

Of u kiest voor de SMTP de volgende uitgaande server:

SMTP server: (*)
SMTP poort: 587 (STARTTLS)
SSL: Aan

Gebruikersnaam: het volledige e-mailadres
Wachtwoord: vul uw wachtwoord in

Belangrijk om te weten:

  • Dit werkt niet op een VPS of dedicated servers. Deze mailinstelling werkt alleen op shared webhostingpakketten van Solutions4Hosting.
  • Voor macOS gebruikers is er een optie “detecteer en update accountinstellingen automatisch” deze dient u uit te zetten om het correct te laten werken.
  • Microsoft Outlook 2013/2016/2019 gebruikers is er een optie “detecteer en update accountinstellingen automatisch” of “Beheer verbindingsinstellingen automatisch” deze dient u uit te zetten om het correct te laten werken.
  • Voor Mac en Outlook gebruikers is er een optie “detecteer en update accountinstellingen automatisch” of “Beheer verbindingsinstellingen automatisch” deze dient u uit te zetten om het correct te laten werken.

Was dit artikel behulpzaam?

Inhoudsopgave