Ik krijg een melding over mijn webruimte dat deze vol is. Wat te doen?

  E-mail, Hosting, Technische informatie

Er zijn redelijk veel spammers die e-mails sturen over dat u uw webruimte/mailruimte vol is bij uw webhoster. Ze proberen de e-mailbericht na te bootsen met huisstijl. Wij kunnen u klem aanraden dat dit spam is.

Wij sturen automatiseerde standaard systeemberichten wanneer uw hostingaccount diskspace of bandwith teveel heeft gebruikt en deze wordt gestuurd naar uw opgegeven e-mailadres waarop u ook facturen ontvangt (nooit naar het e-mailadres van uw website). In veel gevallen blijft uw website actief, alleen de kans is dat u geen e-mailberichten meer kan versturen en ontvangen.

Een geautomatiseerde standaard systeembericht van ons (Solutions4Hosting) ziet er zo uit:

Geautomatiseerde systeembericht

Voorbeeld van legitieme geautomatiseerde standaard systeembericht wanneer webruimte en/of dataverkeer wordt overschreden van hostingaccount.

Twijfelt u aan de echtheid van een e-mailbericht? Neemt u gerust contact met ons opnemen via info@solutions4hosting.nl. Wij kijken voor u de spamfilter na en zetten eventueel de spamfilters iets hoger. Dit biedt echter geen garantie dat u geen spamberichten meer ontvangt. Het is altijd mogelijk om voor een advanced spamfilter te gaan. Informeer naar de mogelijkheden op info@solutions4hosting.nl.

Bij Solutions4Hosting is uw webruimte gelijk aan mailruimte. U bent zelf verantwoordelijk voor uw webruimte/mailruimte om te controleren in uw DirectAdmin van uw hostingaccount.

Wanneer u e-mailprotocol IMAP gebruikt blijft de mailberichten op uw webruimte staan. Dit is handig als u op meerdere locaties zit en dat uw e-mailaccount op meerdere devices staat en/of dat u uw e-mailaccounts deelt met uw collega’s. U heeft ook meteen een back-up van uw berichten.
Wanneer u e-mailprotocol POP gebruikt download u de mailberichten van de mailserver (uw webruimte) af naar uw PC/laptop. Dit betekent dat de mailberichten niet meer op de webruimte staat en dat u ook geen back-up heeft van uw e-mailberichten. Deze wordt lokaal opgeslagen op uw computer of laptop.

Lees meer het verschil tussen IMAP en POP en wat de voordelen en nadelen zijn.

Wat kunt u verder zelf doen?

Controleer regelmatig uw webruimte van uw hostingaccount (alleen als u IMAP gebruikt). U logt in op uw hostingaccount van DirectAdmin. U kunt oude mails opschonen als uw diskspace bijna vol is.

Uitbreiden naar een groter hostingpakket. Dit kunt u simpel aangeven via e-mail aan ons. U stuurt een bericht naar info@solutions4hosting.nl en vermeld uw de link naar uw website (of naam van uw website) en kies op www.solutions4hosting.nl/diensten/webhosting welk hostingpakket u wilt. Bijvoorbeeld Medium of Professional.

Externe mailpartij afnemen, zoals Office 365 Business Online (Essentials). U kunt bij ons Office 365 afnemen (informeer bij ons naar de mogelijkheden/voorwaarden op info@solutions4hosting.nl) of u kunt rechtstreeks afnemen bij Microsoft zelf.

Alle e-mailverkeer loopt via de mailservers van Microsoft nadat alles is geconfigureerd in DNS (in DirectAdmin van uw hostingaccount) en in de beheerdersgedeelte van Office 365. Let wel op dat u betaald per e-mailuser (per e-mailbox). E-mail aliassen aanmaken zijn gratis.

Er zijn handleidingen te vinden op internet hoe u zelf Office 365 kunt configureren. Uiteraard kunnen wij dit ook voor u doen, als u klant bent bij ons.